یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Sat 4 May 2024
    باشگاه خبری ایران دریلینگ؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت حفاری در ایران و جهان
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت حفاری با ما تماس بگیرید
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری ایران دریلینگ با ما تماس بگیرید
Breaking News
سرخط اخبار دوشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۳ ، ساعت ۲۰:۳۰:۴۷

توتال برنده قرارداد جدید نفتی ابوظبی شد
ایران دریلینگ: توتال توانست به عنوان نخستین شرکت خارجی قرارداد نفتی خود را در ابوظبی تمدید کند. به گزارش ایران دریلینگ و به نقل از سایت خبری شانا، شرکت توتال فرانسه نخستین شرکت خارجی است که توانست قرارداد نفتی ٤٠ ساله خود در ابوظبی امارات را تجدید کند و به این طریق فشار بیشتری بر رقبای خود برای بهبود شرایط قراردادشان وارد نماید. شرکت ملی نفت ابوظبی (ادنوک) هفته گذشته یک قرارداد نفتی با توتال امضا کرد که به موجب آن ١٠ درصد از سهام میدان‌های ابوظبی به طرف فرانسوی واگذار شد. توتال قصد دارد در توسعه بزرگترین میدان‌های نفتی امارات به این کشور کمک کند. در مجموع ٩ شرکت آسیایی و غربی برای خرید سهام در فعالیت‌های نفتی فراساحلی امارات (ادکو) در مزایده شرکت کرده بودند. مزایده در حالی برگزار شد که  قرارداد شرکت‌های بزرگ نفتی پس از ٤٠ سال در ژانویه سال ٢٠١٤ خاتمه یافت. چهار شرکت بزرگ نفتی شامل اکسوون موبیل، شل، بی پی و توتال از سال ١٩٧٠ میلادی تا سال گذشته، هر یک دارای ٩,٥ درصد سهام در پروژه نفتی بزرگ ادکو بودند.

منابع صنعتی و سیاسی امارات اعلام کردند که با پایان یافتن قرارداد نفتی شرکت‌های غربی، تمامی سهام پروژه به ادنوک منتقل شد و دولت باید تصمیم می‌گرفت که آیا می‌خواهد با این شرکت‌ها همکاری را ادامه دهد یا اینکه مایل به جلب شرکت‌های دیگر از جمله شرکت‌های آسیایی است. منابع خبری همچنین اظهار کردند که شل، توتال و بی پی تصمیم گرفتند در دور جدید مزایده‌های نفتی امارات شرکت کنند اما اکسوون موبیل از این کار صرف‌نظر کرد. قرارداد نفتی که با توتال امضا شد از ابتدای ژانویه ٢٠١٥ اجرایی است و شامل ١٥ میدان نفتی فراساحلی مهم ابوظبی است که نزدیک به نیمی از تولید نفت این منطقه را تشکیل می‌دهند. پاتریک پویان، مدیرعامل توتال در بیانیه‌ای اعلام کرد: توتال بسیار مفتخر است که به عنوان نخستین شرکت بین‌المللی در این زمینه  و نیز به عنوان رهبر فنی دو گروه بزرگ میدان‌های نفتی برگزیده شده است. ادنوک نیز در بیانیه‌ای جداگانه گفت: شرکت توتال بهترین پیشنهادهای تجاری و فنی را ارائه کرد، در آینده نزدیک شرکت‌های بیشتری به این پروژه اضافه می‌شوند. در همین حال، سخنگوی شرکت توتال نیز اعلام کرد که حاشیه سود توتال در قرارداد جدید بهتر از قرارداد پیشین است.


  کد خبر : 570
  ارتباط با سردبیر : info@IranDrilling.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «IranDrilling» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «IranDrilling» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :